Assessment of Customer Satisfaction with VNPT Tân Phước's Fiber Internet Service under VNPT Tiền Giang

Authors

  • Tung Tran Van VNPT Tiền Giang Author

DOI:

https://doi.org/10.63783/dla.2025.030

Keywords:

customer satisfaction, service quality

Abstract

Abstract —  The research collects feedback from customers to analyze key factors affecting satisfaction, including service quality, pricing, technical support, and customer care programs. The results indicate that most customers positively evaluate the service quality, particularly network stability and staff attitude. However, some concerns remain regarding response time to technical issues and the attractiveness of promotional programs. Based on these findings, the study proposes solutions to enhance customer experience, optimize pricing strategies, and improve technical support services to increase customer satisfaction and loyalty.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Lê Trung Cư, Đẩy mạnh hoạt động chăm sóc khách hàng tại công ty dịch vụ viễn thông Vinaphone, Luận văn Thạc sĩ, Trường Đại học Kinh tế Thành phố Hồ Chí Minh, 2020.

Nguyễn Thị Bích Ngọc, Nghiên cứu sự hài lòng của khách hàng đối với dịch vụ FiberVNN của VNPT tại Thành phố Hồ Chí Minh, Luận văn Thạc sĩ, Trường Đại học Ngoại thương, 2021.

Phạm Thị Thu Thảo, Phân tích sự hài lòng của khách hàng đối với dịch vụ Internet FiberVNN của VNPT tại Bình Dương, Luận văn Thạc sĩ, Trường Đại học Kinh tế Thành phố Hồ Chí Minh, 2021.

Biljana Angelova và Jusuf Zekiri, “Measuring customer satisfaction with service quality using American Customer Satisfaction Model (ACSI Model),” International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, vol. 1, no. 3, tr. 232–258, 2011.

Joseph J. Cronin và Steven A. Taylor, “Measuring service quality: A reexamination and extension,” Journal of Marketing, vol. 56, no. 3, tr. 56–68, 1992.

Norzaidi Mohd Daud, Mohammad Azam Mohd Kamal, Mohammad Zawawi Zaharudin, Yusliza Hanum Jumhar và Isma Suhaila Mohamed, “Satisfaction and service quality of using high-speed 4G wireless broadband in university campus,” Asian Business Review, vol. 8, no. 2, tr. 11–82, 2018.

Joseph F. Hair, William C. Black, Barry J. Babin, Rolph E. Anderson và Ronald L. Tatham, Multivariate Data Analysis, lần xuất bản thứ 5. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 1998.

Philip Kotler và Kevin Lane Keller, Marketing Management. Pearson Prentice Hall, 2006.

Published

2025-06-25

Data Availability Statement

  • Lê Trung Cư, Đẩy mạnh hoạt động chăm sóc khách hàng tại công ty dịch vụ viễn thông Vinaphone, Luận văn Thạc sĩ, Trường Đại học Kinh tế Thành phố Hồ Chí Minh, 2020.
  • Nguyễn Thị Bích Ngọc, Nghiên cứu sự hài lòng của khách hàng đối với dịch vụ FiberVNN của VNPT tại Thành phố Hồ Chí Minh, Luận văn Thạc sĩ, Trường Đại học Ngoại thương, 2021.
  • Phạm Thị Thu Thảo, Phân tích sự hài lòng của khách hàng đối với dịch vụ Internet FiberVNN của VNPT tại Bình Dương, Luận văn Thạc sĩ, Trường Đại học Kinh tế Thành phố Hồ Chí Minh, 2021.
  • Biljana Angelova và Jusuf Zekiri, “Measuring customer satisfaction with service quality using American Customer Satisfaction Model (ACSI Model),” International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, vol. 1, no. 3, tr. 232–258, 2011.
  • Joseph J. Cronin và Steven A. Taylor, “Measuring service quality: A reexamination and extension,” Journal of Marketing, vol. 56, no. 3, tr. 56–68, 1992.
  • Norzaidi Mohd Daud, Mohammad Azam Mohd Kamal, Mohammad Zawawi Zaharudin, Yusliza Hanum Jumhar và Isma Suhaila Mohamed, “Satisfaction and service quality of using high-speed 4G wireless broadband in university campus,” Asian Business Review, vol. 8, no. 2, tr. 11–82, 2018.
  • Joseph F. Hair, William C. Black, Barry J. Babin, Rolph E. Anderson và Ronald L. Tatham, Multivariate Data Analysis, lần xuất bản thứ 5. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 1998.
  • Philip Kotler và Kevin Lane Keller, Marketing Management. Pearson Prentice Hall, 2006.

How to Cite

Assessment of Customer Satisfaction with VNPT Tân Phước’s Fiber Internet Service under VNPT Tiền Giang. (2025). TẠP CHÍ KINH TẾ - CÔNG NGHIỆP, 42, 66-73. https://doi.org/10.63783/dla.2025.030