Solutions for Developing Credit Rating Companies in Vietnam

Authors

  • Hùng Nguyễn Tiến Trường Đại học Kinh tế Công nghiệp Long An Author

DOI:

https://doi.org/10.63783/

Keywords:

Credit rating, financial market, Vietnam

Abstract

The development of credit rating companies in Vietnam is currently facing numerous challenges due to the reality of "bond defaults" by real estate enterprises. However, in order to enhance the role of credit rating companies in the Vietnamese financial market, appropriate solutions need to be implemented. The advancement of credit rating activities will address the issue of information asymmetry in the bond market and contribute to making the market transparent, safeguarding the interests of all parties involved. The proposed solutions could elevate the quality and reliability of credit rating companies in Vietnam, positively contributing to the development of the financial and economic market in Vietnam.

Downloads

Download data is not yet available.

References

. Bộ Tài Chính (2021), Thông tư số 57/2021/TT-BTC có hiệu lực từ ngày 20/07/2021 về: “Sắp xếp lại thị trường chứng khoán, trong đó quy định thị trường trái phiếu doanh nghiệp thứ cấp sẽ hoạt động trên Sở giao dịch chứng khoán Hà Nội năm 2022”.

. Chính phủ (2014), Nghị định số 88/2014/NĐ-CP ngày 26-09-2014: “Quy định về dịch vụ xếp hạng tín nhiệm”, có hiệu lực ngày 15-11-2014.

. Chính phủ (2015), Quyết định số 507/QĐ-TTg ngày 17-04-2015 của Thủ tướng Chính phủ: “Phê duyệt Quy hoạch phát triển dịch vụ xếp hạng tín nhiệm đến năm 2020 và tầm nhìn đến năm 2030”.

. Luật Chứng khoán (2019), Luật số 54/2019/QH14 có hiệu lực từ ngày 01-01-2021.

. De Haan, J., & Amtenbrink, F. (2011). Credit rating agencies. In Handbook of Central Banking, Financial Regulation and Supervision. Edward Elgar Publishing.

. Frost, C. A. (2007). Credit rating agencies in capital markets: A review of research evidence on selected criticisms of the agencies. Journal of Accounting, Auditing & Finance, 22(3), 469-492.

. Hill, C. A. (2004). Regulating the rating agencies. Wash. ULQ, 82, 43.

. Kammoun, R., & Louizi, A. (2015). Credit rating agencies: Development and analysis of business models. Journal of Contemporary Management, 3(2), 53-66.

. Ramakrishnan, R. T., & Thakor, A. V. (1984). Information reliability and a theory of financial intermediation. The Review of Economic Studies, 51(3), 415-432.

. Sy, A. N. R. (2009). The systemic regulation of credit rating agencies and rated markets.

. Tichy, G., Lannoo, K., Ap Gwilym, O., Alsakka, R., Masciandaro, D., & Paudyn, B. (2011). Credit rating agencies: Part of the solution or part of the problem?. Intereconomics, 46(5), 232-262.

. Trần Kim Long, Liêu Cập Phủ (2022). Thực trạng thị trường xếp hạng tín nhiệm tại Việt Nam: Cơ hội và thách thức, Tạp chí Thị trường Tài chính Tiền tệ (9).

. White, L. J. (2002). The credit rating industry: An industrial organization analysis (pp. 41-63). Springer US.

Published

2024-05-02

How to Cite

Solutions for Developing Credit Rating Companies in Vietnam. (2024). TẠP CHÍ KINH TẾ - CÔNG NGHIỆP, 37, 30-35. https://doi.org/10.63783/