Developing Job Skills of last year Students at Long An University of Economics and Industry
DOI:
https://doi.org/10.63783/Keywords:
Kỹ năng xin việc, phát triển kỹ năng xin việcAbstract
Currently, job-seeking skills have been developed throughout the learning and training process of students; however, they still face limitations and numerous issues that require resolution. The question arises: how can graduating students acquire the key to effectively appeal to all prospective employers while fulfilling the training objectives of the University? These objectives aim to establish a workforce comprising highly competent individuals who possess advanced expertise, proficiency in relevant skills, professional ethics, dynamism, creativity, effective communication, and appropriate behavior. This workforce should be capable of meeting the increasingly demanding development requirements set forth by the University. Consequently, this article proposes suitable strategies that address the practical situation and facilitate the enhancement of job-seeking skills among final-year students within the University.
Downloads
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo (2020). Báo cáo kết quả điều tra việc làm của sinh viên tốt nghiệp năm 2020.
Lại Thế Luyện (2011). Kỹ năng tìm kiếm việc làm. Thành phố Hồ Chí Minh: Nhà xuất bản Tổng hợp.
Lã Thị Thu Thủy (2011). Nhu cầu thành đạt nghề nghiệp của tri thức trẻ. Hà Nội: Nhà xuất bản Khoa học Xã hội.
Nguyễn Thanh Ngọc (2012). Yêu cầu của nhà tuyển dụng về những kỹ năng cơ bản đối với sinh viên tốt nghiệp đại học. Luận văn thạc sĩ Xã hội học, Trường Đại học Khoa học Xã hội và Nhân văn - Đại học Quốc gia Hà Nội.
Phạm Thành Nghị (2013). Tâm lý học giáo dục. Nhà xuất bản Đại học Quốc gia Hà Nội.
Quốc hội (2013). Luật việc làm. Hà Nội: Nhà xuất bản Hồng Đức.