Find the cause of damage and propose solutions to overcome consequences of 837B road in Tan Thanh, Long An province
DOI:
https://doi.org/10.63783/Keywords:
Geosynthetic materials, Cement soil columnsAbstract
The main cause of the subsidence of the road construction in provincial road 837B was encountered by local mud bags with a depth of thick soft soil over 30m in layer 2. For the incident of Provincial Road 837B, the proposed option to apply for foundation treatment is to reinforce multiple layers of geotextile and at the same time lower the roadbed hill in order to reduce the embankment load. This option saves money while ensuring technical factors and is suitable for Tan Thanh district, Long An province.
Downloads
References
Trần Quang Hộ (2016). Công trình trên đất yếu. Nhà xuất bản Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh.
Trần Nguyễn Hoàng Hùng (2015). Thiết kế xử lý nền đường trên đất yếu bằng bấc thấm (PVD). Nhà xuất bản Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh.
Viện Khoa học Công nghệ Xây dựng (2005). TCVN 4054 : 2005 “Đường Ô tô − Yêu cầu thiết kế”.
Viện Khoa học Công nghệ Xây dựng (2012). TCVN 4200:2012 “Đất xây dựng – Phương pháp xác định tính nén lún trong phòng thí nghiệm”.
Viện Khoa học Công nghệ Xây dựng (2012). TCVN 9355:2012 “Gia cố nền đất yếu bảng bấc thấm thoát nước”.
Morgenstern, N. R. (1963). “Stability Charts for Earth Slopes During Rapid Drawdown,” Geotechnique, Vol. 13, No. 2, 121–133.
Morgenstern, N.R., & Price, V.E., (1965). “The Analysis of the Stability of General Slip Surfaces”. Geotechnique, Vol. 15, pp. 79-93.