Factors affecting students' intention to start a business, at Long An University of Economics and Industry
Factors affecting students' intention to start a business, at Long An University of Economics and Industry
Keywords:
Ý định khởi nghiệp, giải pháp khởi nghiệp, start-up intentions, start-up solutionsAbstract
Entrepreneurship is a topic of interest, especially entrepreneurship among students. In order to create a favorable environment and conditions for students to experience themselves by participating in start-up projects for students, further orientation is to participate in provincial and central start-up projects. Students was conducted to find out the influencing factors to serve as a basis to propose solutions to promote the entrepreneurial intention of students while studying at Long An University of Economics and Industry, especially students, member of the department of economics. Through exploratory factor analysis and regression analysis, it was found that there are 3 factors affecting students' entrepreneurial intention, which are: (1) Personality traits, (2) Perceived behavioral control, (3) Opinions of another persons, with the results affecting the dependent variable estimated at 35.6%. On that basis, we propose solutions to promote the entrepreneurial intention of students of the Economics, such as: Solutions to motivate students to start a business through the influence of relatives and friends; Solutions to increase the ability to control behavior, focusing on the start-up environment; Solutions to promote individual student capacity through personality traits
Downloads
References
Bùi Huỳnh Tuấn Duy & cộng sự (2011). Nghiên cứu ảnh hưởng của các yếu tố tính cách cá nhân lên tiềm năng khởi nghiệp của sinh viên. Tạp chí Phát triển Khoa học và Công nghệ, tập 14, (Q3).
Nguyễn Hải Quang & Cao Nguyễn Trung Cường (2017). Các yếu tố ảnh hưởng đến ý định khởi sự kinh doanh của sinh viên Khoa Quản trị Kinh doanh Trường Đại học Kinh tế - Luật. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Trà Vinh, 25, 10-19.
Phan Anh Tú & Trần Quốc Huy (2017). Phân tích các yếu tố ảnh hưởng đến ý định khởi nghiệp kinh doanh của sinh viên trường đại học Kỹ thuật Công nghệ Cần Thơ. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Cần Thơ, 48, 96-103.
Vũ Thanh Tùng & Đinh Cao Tín (2018). Các nhân tố tác động đến ý định khởi nghiệp của sinh viên đại học: Nghiên cứu một số trường hợp điển hình trên địa bàn TPHCM. Hội thảo Khoa học quốc tế. Tạp chí Kinh tế - Kỹ thuật, Số đặc biệt, 82-94.
Ajzen, I. (1991). The theory of planned behavior. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 50 (2), 179-211.
Hisrich, R. D. & Peters, M. P. (2002). Entrepreneurship - 5th edition. New York: McGraw-Hill.
Karali, S. (2013). The Impact of entrepreneurship education programs on entrepreneurial intentions: An application of the theory of planned behavior. Master Thesis, Erasmus University of Rotterdam.
Lee, S.M. et al. (2006). Influences on students attitudes toward entrepreneurship: A multi- country study. International Entrepreneurship and Management Journal, 2(3), 351-366.
Linan, F. & Chen, Y. W. (2006). Testing the entrepreneurial intention model on a two- country sample. A Working Paper in the Documents de treball.
Slovin, E. (1960). Slovin’s formula for sampling technique. Retrieved on February 13, 2013